Ahad, 28 Jun 2009

hijrah satu hikmah....

Pada tarikh 15 hb november 2008 jam 7.00 petang bertolak ke airport.jam 9.30 malam menuju tempat menunggu untuk penerbangan ke Mesir.

Tidak disangka diri ini kembali semula kebumi anbiya'...terimbau kembali kenangan pahit manis yang tersimpan kemas dalam lipatan sejarah silam.... itulah takdir ilahi....

Penghijrahan kali ini mebuka sejarah baru setelah sekian lama kutinggalkan....15 tahun yang lalu.status sebagai isteri bersama suami tercinta dan anak-anak tersayang... jadilah diri ini surirumah sepenuh masa...

Dulu...sebagai seorang mahasiswi di uniersiti Al-Azhar,dengan suasana biah islamiah yang cukup terkesan buat buat sesiapa yang menghayatinya.Penyebaran ilmu yang tidak berkesudahan hingga ke hari ini.

Untuk ank2 pelajar di bumi anbiya' garaplah ilmu sebanyak mungkin,manfaatkan masa semaksimumnye..syagalkan diri dengan pelbagai ilmu untuk menjana kecemerlangan dari segi spiritual,emosi,fizikal dn intelaktual.

Itula....hikmah dalam sebuah penghijrahan...

2 ulasan:

  1. rezeki akak sekeluarga, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia Allah saja yang tahu..

    BalasPadam
  2. salam ustazah..rindunyer kat ustazah..ni sy anak murid insy' mutalaah ustazah..hidayani..hehe..semoga ustazah ngan keluarga sihat2x selalu..

    BalasPadam